Fototriss del 163: "Ränderna går aldrig ur"

 

I veckans fototriss är uppgiften att tolka uttrycket

"ränderna går aldrig ur"

Jag gör det med hjälp av text av Tomas Tranströmer.


Inom mig bär jag mina tidigare ansikten, som ett träd har sina årsringar.
Det är summan av dem som är "jag".
Spegeln ser bara mitt senaste ansikte, jag känner av alla mina tidigare.






Alla har vi årsringar inom oss som ingen kan se och som påverkar gör oss till dem vi är idag. Ränder som aldrig går ur! I många sammanhang används uttrycket med en negativ klang. Kanske med ett annat perspektiv vi kan se att våra osynliga årsringar/ränder ger en förklaring till varför vi ibland agerar och tänker som vi gör. Det är lätt att dömma efter det vi kan se utanpå.

Sista bilden är den spegelbild andra ser av mig!


Här finns finns fler trissar på temat

Fototriss | |
#1 - - Eva:

Poetiskt och vackert! Suveränt tolkat!

#2 - - Lotta:

Fin tolkning och bra bilder, gillar speciellt årsringarna.

/Lotta

#3 - - Ingalill:

Vackert tolkat :)

#4 - - Hanna:

Underbart och tänkvärt! Bra tolkning på alla sätt.

#5 - - Anni:

Tänkvärt och vackert tolkat! Nog önskar man att andra kunde se hur slät och vacker man är under alla årsringarna ...

#6 - - Barnens Hjältar:

Vilken bra tolkning. Vackra bilder och Tranströmers fina ord!

#7 - - Karoleen:

Härligt och poetiskt! =)

#8 - - SigridfraEnget:

Jättefin tolkning. Visst får vi några ränder genom livet som aldrig går ur,- och som gör oss til dom vi är.

#9 - - Nacka 144:

Fint tolkade ränder!

#10 - - Jah Hollis:

Vilken fin och genomtänkt och poetisk triss du satt samman på detta ämne. Väldigt bra gjort.

#11 - - Carola (Stolt Mamma till sju):

Mycket fin triss :)

Upp