Fototriss del 157 "Kvinnligt"

Veckans tema på fototrissen är "kvinnligt".
För mig och många andra är mjuka runda former kvinnligt.
Ofta beskrivs en kvinnas form som äpple eller päronform.
"Idealet" sägs av en del vara timglasformad.

Här kommer min tolkning av temat!




När jag valde ut frukterna i affären kom jag på mig själv med att försöka hitta så perfekta, fläckfria frukter som möjligt. Finns väl ändå inte en kropp som inte har skavanker. Det är väl det som är det unika, ingen kropp är den andra lik. Något "perfekt" timglas hittade jag inte  ;)

Nu ska jag bättra på min päronform med en god middag med ännu godare efterrätt!!


Här finns mer tankar om "kvinnligt" FOTOTRISS

Fototriss | |
#1 - - Per-Anders:

Fina bilder. Jag tycker inte ens man ska eftersträva att vara perfekt. Det är skavankerna som skapar liv i tillvaron.

#2 - - Eva:

Härligt annorlunda tolkning av temat :-)

Och jag håller med P-A om skavankerna ;-)

#3 - - Anna ..smyger in:

Helt underbart..helst ska man ju vara ett päron..om man ska tro expertisen..cool tolkning..och vackra frukter.

#4 - - Anna:

Hej!!

Gu vilken härlig tolkning...småler lite för mig själv c",)



Klem Anna

#5 - - Anitas Blogg - Malta:

Kul tolkning. Frukt var nog inte riktigt vad jag tänkte på då jag funderade på olika motiv men du fick verkligen till det riktigt bra.

#6 - - Gärdsmygen:

KUL triss! Och bra foton!

#7 - - Lena B:

Fyndigt och snyggt fotat

#8 - - Barnens Hjältar:

Vilka snygga bilder :-) Bra trissat!

#9 - - Tant Marit:

SÅ himla smart tolkat! Dessutom gillar jag din reflektion kring perfekt frukt/perfekt kropp...

Det FÖRSTA jag kom att tänka på när jag såg äpplet och tänkte kvinnligt/kvinna, det var Eva... Fattades bara ormen, höhö... ;-)

#10 - - Viola:

Annorlunda och rolig tolkning.Jag skulle aldrig kommit på din idé.

#11 - - Jah Hollis:

Det var en fin tolkning av veckans tema.

#12 - - Linda Åkerström:

cool tolkning

#13 - - Jan Helleberg:

Bra tolkning, fina bilder. :)

#14 - - SigridfraEnget:

Ursnygg tolkning! Gillar dina tankar rundt teman.

#15 - - Anni:

Nog undrar jag om du hade en banan till manligt-temat? Bra trissat, dessutom väldigt vackert!

#16 - - Tant Marit:

Weeeeeeeeee, jag fick "finbesök" i dag!

Synd bara att det var fredag och tokmycket att göra, jag hann ju inte ens bjuda dig på kaffe...

Om du har vägarna förbi igen, kom GÄRNA en torsdag, för då är det (ofta) lugnare.

Må bäst och ha en toppenbra helg!

Upp