Fototriss del 126 Så här ser det ut där jag är idag

Lördagförmiddag på en frusen Vättern, Jönköping

Kallt var det!!!







.


Här kan du se hur andra har det just där de är idag. Fototriss

Fototriss | |
#1 - - Madeléne:

Häftiga blåtoner i de två första fotona. Det mellersta får mig att associera till en minnesceremoni. Om det tredje fotot säger jaga bara att naturen är en stor konstnär. Snyggt jobbat K.

#2 - - Barnens Hjältar:

Wow är Vättern så frusen.. Man tror det knappt när man bor i en stad som det nästan aldrig är vinter i annars :P

I Göteborg har vi haft vinter två år i rad men vanligtvis går det 20 år mellan vargavintrarna :-)

#3 - - Jane:

wow, det var isigt! Läste i tidningen att det inte riktigt gick att lita på isen på Vättern, hade tydligen hänt en olycka ... men där ser det ju verkligen ut att vara rejält med is :)

#4 - - Pierre:

Fin triss. Var senast i går jag funderade över var man kan åka långfärdsskridskor där det inte är massa snö på isen. Nu vet jag :) Ha en fin söndag!

#5 - - Anna ..susar in..:

Oj ligger Vättern så fri från snö..som gjort för långfärdarna då..min svägerska är säkert där idag då :) tjusiga bilder med en vinkel som jag gillar..

#6 - - Camilla - Bilder Av Livets Lust:

wow, så underbara isiga foton....

Det sista blir min favvo i din triss...

Snyggt!

#7 - - Monkan:

Oj vad häftigt, en sån enorm snöfri is, och så många som är ute och åker. Istapparna, har du räknat hur många de är ;) häftig bild. Min favorit i trissen är mittenbilden, jättefin.

#8 - - Jenny:

Vad härligt det ser ut på isen. :) Fin triss.

#9 - - Per-Anders:

Jättefina bilder. Gillar den översta bäst.

#10 - - Jah Hollis:

Fräcka bilder alla tre. Hoppas isen nu är ordentlig tjock. På Ivösjön i Skåne var det någon som brakade igenom isen på söndagen, men räddades.

#11 - - mammakero:

En härligt vintrig och vacker triss! Vackra bilder! Det är lurigt med isarna så här års, jag läste att 10 pers gick ner sej i Vättern i söndags...

#12 - - jacglenphoto:

Kanontriss - bilden i mitten är underbar där de står och grunnar på vad det är för nåt?...

Den sista får man nästan kalla konstverk ju.

Härlig triss du fått ihop.

Ha en underbar vecka.

#13 - - Annie:

Vilken skillnad från 2012!!

Upp