Onsdagstema # 55 FOTO-beslut

Veckans onsdagstema handlar om olika fotobeslut.

I vintras tog jag beslutet att fota för att det är roligt och släppa alla krav på mig själv att det ska bli tekniskt perfekt. Jag bestämde mig också för att blir stolt över de foton JAG tycker om. I samband med det startade jag den här bloggen för att jag lätt ska gå in och titta på mina foton som JAG gillar.
Har fortsatt att experimentera med olika kamerainställningar för att det är så roligt!

Här kommer två foton som jag är stolt över för att jag helt enkelt tycker om dem!



Vitsippa från april-2009, fortfarande en av mina favoriter




Svalört april 2011


Nu är det roligt att fota igen!!!

Fler fotobeslut kan du se här

Onsdagstema | |
#1 - - Monica o Jacob:

Ja det förstår jag dom var riktigt ljuvliga;-)))

#2 - - Pialotta:

Jag gillar ju båda bilderna och jag tycker du ska vara stolt för dessa:) Att mixtra i manualen.. inställningar är kul då och då, men jag har ju sådan beslutångest hur jag vill ha kameran inställd.. kör mest med Manuell inställning nu och mixtrar lite då och då..:)

#3 - - Leena:

Du är med rätta nöjd och stolt, båda är jättefina. Vitsippan gillar mest, det torra bruna bladet gör att det blir mera djup i bilden.

#4 - - Anneli - A'la Foto:

Fantastiskt att du lyckades ta bort kraven från dig själv om perfektionsm. Det kan inte jag...fast jag har minskat på dem och det är bra! Härligt att du också vågar stå för det du tycker om utan att bry dig om vad andra tycker eller om det är tekniskt rätt eller inte! Det är egentligen totalt ointressant...det viktigaste är att du gillar det du gör! Jag har gjort en bild på min brorsdotter som blev totalsågad av många men som jag älskar mest av alla! Jag kan inte förstå att den blivit så sågad så jag bryr mig inte alls vad andra tycker, det är ändå min favoritbild!!!



Jag tycker du ska vara stolt över båda bilderna..de är superfina! Särskilt vitsippebilden som är så enkel och ren och det gör den otroligt fin!



Ha en skön onsdag!

#5 - - Erik "Semlan":

Bra inställning du har!

Klart foto ska vara skoj. :-)

Gillar din vitsippa, den fungerar jättebra. Förmedlar för mig en skörhet och en ensamhet där i skogsbacken, en "blyg vitsippa".

Själv försöker jag komma åt en känsla, gärna förmedla något med fotot.

Sedan tycker inte jag att det spelar någon roll hur.

Ibland sker det direkt i kameran, andra gånger sker det under redigeringen vid datorn. ;-)

#6 - - Millemilla:

Flotte bilder begge to. Smart å ikke ha for store krav til seg selv.

Det første bildet ble min favoritt.

#7 - - Elisabeth:

Mycket snygga bilder. Förstår din stolthet!

#8 - - Birgitta:

Du det var nog de allra klokaste besluten att du ska vara nöjd med de bilder du tycker om själv - det gillar jag!!!

Upp